Teatret Rio Rose

2005: ’Haiku’ på turne i Danmark, Frankrig og er inviteret til Rusland, Spanien og Italien.

2004: Deltagelse i Super Danish festivalen i Toronto, Canada med ’Ta ti ting’ og ’Se mig’.

2004: Instruktør og scenograf på ‘Ugly’. En montage om HC Andersen for alle.

2002: Instruktør, forfatter og medscenograf på ‘Ta’ Ti Ting’. En danseteaterforestilling for voksne. Har turneret i Danmark, Frankrig, Berlin og repræsenteret Danmark på Tchekov festival i Moskva. Er inviteret bl.a. til Østrig, Rostov, Tyskland og Canada i 2004 og 2005.

2000: Instruktør og medforfatter for ‘Se mig’ en forestilling for børn og voksne i co-produktion med Bådteatret. Har turneret i de skandinaviske lande og repræsenteret Danmark på en Festival i St. Petersborg i 2003 er inviteret til flere udenlandske festivaler i 2004 og 2005.

1998: Instruktør og medforfatter for forestillingen ‘Haiku’ for små børn og voksne. Turneer i Skandinavien, Japan og Europa.

1993: Instruktør, medforfatter og scenograf for forestillingen ‘Himmelmesteren’ for børn og voksne. Turnerede i Danmark og Europa

1991: Instruktør, medforfatter, scenograf og grafiker for voksenforestillingen ‘Piano Piano’. Turnerede i Danmark og Italien

1988: Grafiker, skuespiller, scenograf og medforfatter for ‘Bag det blå bjerg’ en forestilling for børn og voksne. Turnerede i Danmark, Italien, Spanien, Frankrig og Skotland.

1985: Instruktør og grafisk arbejde for voksenforestillingen ‘Bow Down’. Frit efter Djuna Barnes. Turnerede i Skandinavien og Europa.

Et udpluk af anmeldelser:

TA’ TI TING(2002)
….fantastiske scener som kunstnerne leverer blændende. Med sin vellykkede kollage af klassisk ballet, danse, musik og bevægelsesteater, klassisk skuespil og tryllekunstner er Ta’ Ti Ting en utrolig afvekslende stream of conciousness.
 Kulturnaut.JulieM.Callesen 

…..Ta’ Ti Ting hører simpelthen til en af mine største teateroplevelser i denne sæson. Avanceret, poetisk, abstrakt, dramatisk, morsomt og tragisk på samme tid og ganske overrumplende! Vi genoplever, som i en drøm, hele vores liv og tilværelse på godt og ondt….men det er måden, det gøres på, og originaliteten i idérigdommen, der er slående. Og man er i dybe tanker i sit eget rum længe efter.
Kaspar Rostrup, film og teaterinstruktør

……publikum når aldrig at spørge til meningen, vi forføres til at følge en intens bevidsthed strøm af smukke og navnlig overraskende billeder. Det viser sig at intet i det tilsyneladende kulørte kaos på scenen er tilfældigt. De medvirke bruger det hele, altid smukt, altid overraskende og gennemspillet med et overskud og en professionalisme som efterlader en helt åndeløs.
Backstage. Jens Münster

Ta Ti Ting er en vidunderlig forestilling!….
Den bliver spillet, danset, sunget og elsket ind i os af seks kunstnere, som spænder over tre generationer med hver deres scene udtryk….De har sammen med instruktøren Catherine Poher skabt en perle: morsomt, tankevækkende, så overraskende og fuld af modsætninger, at den bliver hos én i uger efter man har set den.
Jesper Christensen, skuespiller.

SE MIG (2000)
—- instruktøren Catherine Poher har virkelig sans for at time og fortælle en god historie. Hun forstår at give børnene den magi og de grin, de skal have, men levere altid med dybere pointer bag. Samtidig får hun belyst nogle eksistentielle temaer, genfortalt livet vha. nye egne billeder, der gør, at børnenes forældre og bedsteforældre også føler, at de får noget med hjem.
Berlingske Tidende. Camilla Kjærsgaard

—- klovneri- lige til at knuselske. Fortalt blidt, poetisk, skægt og underfundigt for dem på fire og alle andre. Som alt godt børneteater rummer historien et dybere lag, som de voksne kan spejle sig i .”Se mig!” hedder forestillingen. Det gør vi med stor fornøjelse – store som små.
Jyllands-Posten. Henrik Lyding

HAIKU (1998)

—-perleskønt teater, Haiku er gjort af betagende teatermagi og berusende sanselighed, og den smitter med fortryllende livsglæde.
Børneteateravisen. Kirsten Dahl

—-betagende glansbilleder— hver for sig er billederne så godt fundet på, så poetisk- så fulde af livsglæde, at man får lyst til at tage dem med hjem, fryse dem ned i isterningebakke og tø en enkelt klump op igen på en trist dag. Bare for at have noget smukt at glæde sig over.
Berlingske Tidende. Camilla Kjærsgaard

PIANO PIANO (1991)
—-over det hele hviler en tone af smittende troskyldigt barnesind, som når sangerinden spænder stemmen op, samtidig med at hun hopper i lænestolen for fuld kraft eller når danserinden med bly tics, sprængfærdig af bevægelyst, lader en rød rose trække af med sig. Udtryksfuld performancekunst, i særegen Rio Rose stil—
Politiken. Monna Dithmer

BAG DET BLÅ BJERG (1988)
—-en smuk, helstøbt, varm poetisk og indimellem morsom forestilling—-i et smukt spil, hvis skønhed også ligger i, at det hele tiden påkalder sig vores meddigtende fantasi—
Folkeskolen. Bjørn Lense Møller

BOW DOWN (1985)
—-Det er en kort, men meget smuk og kærlig forestilling, som benytter et teatralsk sprog, den behersker fuldkomment og som altså byder på den slags heftige, forbløffende snert, man kender fra Djuna Barnes.
Information .Vibeke Staggemeier